Om Torres

Working Beauty's Jolly Jumper
2010 06 25
 
u. Working Beauty's Fantastic Flame
e. Hedera's Go for it

HD: B
ED: 2
MH: Skott 3

Hunden med stort H. Hunden som etsat sig fast i mitt hjärta, en hund som honom kommer jag aldrig att få igen. Han är min läromästare och det är med honom jag givit mig in i hundsportsträsket. Jag och han har provat på allt ihop. Han besitter en stor personlighet och en mer egensinnig hund går inte att finna. Han har varit en väldigt svår hund under sin unghundsperiod. En hund med mycket rädslor och en stor portion skärpa är ingen lätt hund, jag har gråtit många gånger över honom. De vi mött har blivit förvånade över hur mycket hund det finns i den lilla kroppen, tänk vad ett gulligt utseende kan lura en. En otroligt rolig arbetshund som lärt mig ett och annat, med honom gäller det att vara klipsk som förare. Jag har på grund av hans pålagringar i armbågarna tagit beslutet att inte tävla med honom. Istället får han leva som en aktiv sällskapshund. Kanske startar vi någon nosework-tävling!

Mål 2016:
- Gå en nosework-kurs ihop.
- Starta en tävling i nose work
 
Kurser vi gått: 
Helgkurs, Sök- Git Jering
Helgkurs, Spår- Stefan Mattsson
Lydnadskurs- Git Jering
Privatlektion, Lydnad- Mona Kjernholm
Privatlektion, Lydnad- Git Jering
Agilitykurs- Pia Möller
Agilitycamp- Fanny Gott & Tomas Stokke
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback